Poslovni Blog

Poslovne novosti i vijesti

Trikovi kompanija

Prehrambene kompanije često prikrivaju reklame u obliku zabavnog sadržaja umotano u lijep porizvod, pa tako nije čudno da se lansiraju multimedijalne igrice, aplikacije i online kvizovi kako bi se povećala prodaja npr, žitnih pahuljica. Stručnjaci tvrde kako kompanije tim putem zaobilaze regulatorska ograničenja u oglašavanju, a i same igre po svojoj prirodi stvaraju ovisnost, čime se istovremeno povećava svjesnost o brendu.

Tehnološki div Apple je kod kreiranja svojih proizvoda sigurno mislio i na djecu. The New York Times je u jednom svom tekstu pisao kako je iPhone postao najefektivije sredstvo u ljudskoj povijesti da smiri nemirnu djecu. iPhone i iPad su sami po sebi proizvodi prilagođeni za intuitivno korištenje, a s obzirom na mnoge igre i zabavne aplikacije vrlo su privlačni mlađem uzrastiu. Naravno, kad djeca odrastu, ne treba pogađati što će biti njihov prvi izbor kod kupnje gadgeta.

U svojoj knjizi Martin Lindstrom navodi i primjer jedne vrlo kontroverzne prakse: naime, duhanske kompanije znaju tinejdžerima slati svojevrne bonove za cigarete kada napune 18 godina. “Voučeri” se šalju više puta, odnosno kompanije obično odustanu ako se ne iskoriste treći ili četvrti put.

U utrci za dodatnim prihodima, na dječju populaciju u posljednje vrijeme sve više ciljaju i kozmetičke kompanije. Prema istraživanju tvrtke NPD, postotak djevojčica u dobi od 8 do 12 godina koje koriste maskaru i tuš gotovo se udvostručio u razdoblju od 2007. do 2009. godine.

I dečki su na meti oglašivača. Gillette tako ima praksu slanja rođendanskih poklona tinejdžerima s porukom “Dobrodošli u zrelost”. Naime, kompanijino istraživanje pokazalo je da ako adolescent isproba Gilette britvice barem dvaput, postoji 92 posto šanse da će ih koristi i kada odraste.

Oglašivači često igraju na nostalgiju, plasirajući nove (dječje verzije) svojih proizvoda, u nadi da će njihovi mali potrošači koristiti isti brend i kada odrastu. Riječ je o čestoj pojavi u modnoj industriji, a jedan od primjera je i Gapova linija odjeće BabyGap.

Ono što kompanije također dobro razumiju je da izbor djece utječe i na izbor cijele obitelji, što je još jedan razlog zašto su najmlađi toliko zanimljivi oglašivačima. Pitajte se koliko puta ste kupili nešto samo zato što je vaše dijete to tražilo?

Single Post Navigation

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s

%d bloggers like this: